DRABINKA SIŁOWNIA ZEWNĘTRZNA W REHABILITACJI

Funkcja Ogólna: Przyrząd gimnastyczny do wszechstronnego użytku. Nieograniczona możliwość zastosowania, w zależności od naszej kreatywności. Ćwiczenia należy dostosować do idywidualnej/osobistej sprawności. Poziom trudności ćwiczenia można regulować za pomocą wysokości, obciążenia ciała i stopnia nachylenia względem podłoża.

Funkcja rehabilitacyjna (anatomia czynnościowa): Mięśnie zaangażowane w ćwiczenia na „Drabince” zależą od sposobu wykonywania aktywności i zaangażowania danej partii mięśni.

Instrukcja urządzenia:

Przykładowe ćwiczenia:

Ćwiczenie nr 1: Stań naprzeciwko drabinki i złap ją mocno obiema rękami, rozstaw stopy na szerokość ramion, następnie wykonuj pompki na różnych wysokościach szczebli odsuwając stopy na odpowiednią dla siebie odległość.

Ćwiczenie nr 2: Pozycja wyjściowa: stań tyłem do drabiki, chwyć dłońmi drabinki – ręce proste w stawach łokciowych, wykonaj zwis i podciągaj zgięte nogi w kolanach nogi do klatki piersiowej. W celu utrudnienia ćwiczenia – wyprostuj kolana.

Ćwiczenie nr 3: Oprzyj nogę na szczeblu i wykonuj skłony do jednej, a następnie do drugiej nogi.

Ćwiczenie nr 4: Stań bokiem do drabinki, złap drabinkę jedną ręką i wykonuj wymachy nóg do przodu i tyłu lub na boki.

Przeciwwskazania bezwzględne: ból przy wykonywaniu ćwiczenia, choroby układu krążeniowo-oddechowego bez konsultacji z lekarzem, duszności, inne w zależności od rodzaju ćwiczenia.

Przeciwwskazania względne: inne w zależności od rodzaju ćwiczenia.

Wskazania: w zależności od wykonywanego ćwiczenia.

Drabinka siłownia plenerowa zewnętrzna


Manufacturers