Zalety siłowni zewnętrznych

 

Podstawą zdrowego stylu życia, obok właściwego odżywiania, jest aktywność fizyczna. O pozytywnym wpływie ruchu na nasze zdrowie i samopoczucie nie trzeba nikogo przekonywać. We współczesnych realiach problemem jest raczej brak czasu – to chyba najczęstsza wymówka wśród osób unikających systematycznych ćwiczeń. Tymczasem wystarczy naprawdę niewiele, aby wzmocnić ciało i poprawić kondycję. Nie potrzeba drogich akcesoriów, ani karnetu. Dzięki siłowniom zewnętrznym możesz zamienić codzienny spacer w wartościowy i skuteczny trening. Sprawdź, jak ćwiczyć, aby w pełni wykorzystać potencjał siłowni plenerowych.

Sprzęty do ćwiczeń siłowych w plenerze przeznaczone są dla użytkowników praktycznie w każdym wieku i na różnym poziomie wytrenowania. Na siłowni zewnętrznej dobry trening zrobi zarówno osoba o słabszej kondycji czy w starszym wieku, jak również osoba aktywna i wysportowana. Sprzęty dają możliwość ćwiczeń na różnych poziomach trudności i w różnym tempie – to osoba ćwicząca decyduje jak długo i w jakim tempie będzie ćwiczyć. Przed korzystaniem z siłowni plenerowej, podobnie jak w przypadku rozpoczęcia ćwiczeń w klubie fitness, warto skonsultować się z lekarzem w kwestii ewentualnych przeciwwskazań. Pamiętaj o obowiązkowej rozgrzewce.

Jak ćwiczyć?

Poniżej wskazujemy przykładowe rodzaje sprzętów. Więcej z nich, wraz z pełną specyfikacją obejmującą funkcje rehabilitacyjne, wskazania, instrukcje obsługi oraz typy przeciwwskazań, znajdziecie na naszej stronie w kategorii Produkty.

  • Orbitrek – angażuje wiele grup mięśniowych. Naśladuje najbardziej naturalną formę ruchu człowieka, a więc chód. Ćwiczenia na orbitreku są proste, ale bardzo efektywne. Aktywują biodra, nogi, barki i ramiona.
  • Rower – wzmacnia przede wszystkim dolne partie ciała i mięśnie nóg. Sprzyja budowaniu kondycji. Z powodzeniem mogą ćwiczyć na nim także osoby starsze, które z różnych powodów nie mogą jeździć na zwykłym rowerze.
  • Motyl – przyrząd do wzmacniania mięśni pleców, ramion i grzbietu. Ćwiczenia angażują również mięśnie klatki piersiowej. Trening na motylu wspomaga utrzymanie prawidłowej postawy ciała.
  • Steper – podczas naprzemiennego naciskania na pedały urządzenia angażowane są mięśnie całych nóg i pośladków. Ćwiczenia poprawiają kondycję i ogólną wydolność organizmu.
  • Jeździec – siedząc na krzesełku ręce trzymamy na uchwytach, a stopy opieramy o drążki. Wyprostowując ciało przyciągamy do siebie uchwyty, a stopami odpychamy drążki. Ćwiczenie angażuje praktycznie całe ciało.
  • Wioślarz – działa na podobnej zasadzie, co jeździec. Jest to ćwiczenie ogólnorozwojowe, kondycyjne, dedykowane także osobom powracającym do aktywności fizycznej po urazach i kontuzjach.
  • Drabinka – coś dla bardziej wytrenowanych osób. Pozwala na różne warianty ćwiczeń. Stojąc na drabince i opierając się o drążek można wykonywać pompki. Stając tyłem do drabinki i chwytając drążek można wykonać zwis i trenować wznosy nóg, silnie angażujące mięśnie brzucha. Drabinka jest także pomocna przy wymachach nóg oraz przy ćwiczeniach rozciągających.
  • Wyciąg górny – siedząc na ławeczce chwytamy oburącz drążki i przyciągamy je do siebie. Ćwiczenie wzmacnia mięśnie ramion oraz klatki piersiowej. 

To tylko niektóre spośród wielu propozycji sprzętów do ćwiczeń w plenerze.

Dlaczego warto ćwiczyć na siłowniach zewnętrznych?

  • Zyskujesz dostęp do profesjonalnego sprzętu siłowego zupełnie za darmo.
  • Nie tracisz czasu na dojazd na siłownię, ani przebieranie się w szatni. Po prostu wychodzisz z domu i ćwiczysz.
  • Nawet niewielki, lecz systematyczny wysiłek fizyczny znacząco poprawia kondycję, krążenie, stabilizuje ciśnienie krwi, podnosi odporność i sprzyja utrzymaniu prawidłowej masy ciała.
  • Angażując różne grupy mięśni wzmacniasz całe ciało! Będziesz silniejszy, przestaniesz odczuwać zmęczenie i zadyszkę oraz bóle kręgosłupa i stawów przy wykonywaniu codziennych czynności.
  • Ćwicząc na świeżym powietrzu skuteczniej dotlenisz organizm, przez co spalisz więcej kalorii, podniesiesz swoją wytrzymałość i skuteczniej zredukujesz tkankę tłuszczową.
  • Trening na siłowni plenerowej pomoże Ci zredukować stres. Wysiłek fizyczny to wyrzut endorfin poprawiających nastrój, a widok otaczającej zieleni relaksuje.
  • Brak czasu przestaje być wymówką. Siłownie zewnętrzne są ogólnodostępne – sam decydujesz o tym kiedy i jak długo ćwiczysz. Sprzęty często usytuowane są w pobliżu placów zabaw. Nie przypadkowo! Ćwicz wtedy, gdy twoje dziecko bawi się z rówieśnikami. Zamiast siedzieć na ławce, zrobisz coś pozytywnego dla swojego ciała.

Wspominaliśmy już o tym, że aktywność na świeżym powietrzu ma pozytywny wpływ na nasze zdrowie i samopoczucie. Ale co dokładnie kryje się pod tymi korzyściami? Dlaczego naszym zdaniem warto, aby miasta i gminy inwestowały właśnie w siłownie plenerowe?

1. W trosce o nasze zdrowie.

Każda aktywność fizyczna, a w szczególności taka wykonywana na świeżym powietrzu, jest bardzo ważna dla naszego zdrowia. Wykonywanie ćwiczeń czy też jakikolwiek ruch, wpływa korzystnie na nasz układ krążenia. Szczególnie dzisiaj, kiedy sporo osób prowadzi siedzący tryb życia - praca za biurkiem, dojazdy autem, wieczorne seanse telewizyjne. Do tego przetworzona żywność czy jedzenie w biegu. Plenerowe siłownie zewnętrzne są doskonałym sposobem na to, aby przy odrobinie chęci wprowadzić do swojego życia nieco ruchu.

2. Wzmocnienie kondycji i koordynacji.

Nikt z nas nie lubi czuć się ociężale. A wystarczy poświęcić kilka minut dziennie (lub przynajmniej kilka razy w tygodniu) na ćwiczenia, aby po krótkim czasie zauważyć znaczną poprawę swojej kondycji i koordynacji. Wizytę na zewnętrznej strefie aktywności, możesz połączyć np. ze spacerem po parku czy wyprowadzaniem swojego pupila.

3. Sport dla każdego.

Bardzo dużym plusem siłowni na świeżym powietrzu jest fakt, że może z nich korzystać tak naprawdę każdy. Zewnętrzne urządzenia fitness są dostępne dla dzieci i ich rodziców, młodzieży, seniorów, a także dla osób niepełnosprawnych - gdyż przy odpowiednim doborze ćwiczeń mogą mieć działanie rehabilitacyjne. Co więcej jest to doskonałe rozwiązanie dla osób, które nie mają możliwości posiadania urządzeń do ćwiczeń w domu oraz takich, które nie chcą wydawać pieniędzy na karnet do siłowni.

4. Lepsze samopoczucie.

Nawet najmniejsza aktywność fizyczna może pozytywnie wypłynąć na nasze samopoczucie. Uprawianie jakiegokolwiek sportu sprzyja wydzielaniu się endorfin, które znacznie poprawiają nasz nastrój i nawet kilka godzin po zakończeniu aktywności odpowiadają za nasz dobry humor.

5. Natura działa na nas kojąco.

Obcowanie z naturą i przebywanie w miejscach gdzie jest dużo zieleni, pozwala nam się wyciszyć oraz oderwać na chwilę od obowiązków czy zmartwień.

6. Możliwość nawiązania nowych znajomości.

Siłownia plenerowa to miejsce dostępne dla każdego. Dlatego idealnie nadaje się do poznawania nowych ludzi, czy też utrwalania relacji sąsiedzkich.

Z przyjemnością pomożemy Państwu w wyborze odpowiednich urządzeń oraz w stworzeniu w Państwa sąsiedztwie plenerowego fitness parku.

 


Manufacturers